Wednesday, January 5, 2011

NEW YEAR 2011

ASSALAMMUALAIKUM.....
      Pejam celik pejam celik,da masuk tahun 2011 dah...kejap jer masa berlalu..tahun 2010 yg lalu banyak meninggalkan peristiwa dan kisah yg sangat menggembirakan dan meyedihkan..ini lah yg dinamakan kehidupan..namun 2010 dah menjadi sejarah yg akan sentiasa diingati dan dikenang...kalau yg best tu sedap la jugak nk di kenang tp yg x best tu simpan ajelah biar menjadi kenangan.....bila masuk tahun baru,mesti ramai yg yg memperkatakan tentang AZAM..tapi perlu ke azam ni di buat bile masuk tahun baru jer???bagi aku,hari2 aku ade azam cume ada yg terlaksana dan ada yg terkandas je...tp betulla jugak,tahun baru kita membuka lembaran baru dalam kehidupan kita..segala2nya seperti baru bermula...seperti ingin menjadi insan baru,mana yg ade kekurangan tu sedaya upaya memperbaiki supaya menjadi lebih baik...aku juga punya azam..tahun ni aku nk jadi org yg lebih baik dari segala aspek...aku nk buang sikap yg kebudak-budakkan dan menjadi individu yg matang...maklumlah,aku ni cepat sangat melenting kalau kene tegur atau di suruh buat itu dan ini...
        Oleh itu,tahun ni aku nk jadi lebih cool n tenang la..insyaAllah....umur pun makin lama makin meningkat,jadi kenela jaga tatatertib dan perangai....tapi di sebalik itu,aku juga punya impian yg aku tunggu2 selama ini..nk tau ape bendenye??/ha...cni aku citer kan...umur aku 23tahun,dah tiba masanya aku memikirkan tentang masa depan aku sendiri..xkn selamanya aku nk duduk bawah ketiak mak abah aku lagi kan...jadi,aku rasa tahun ini adalah tahun yg sesuai utk aku menamatkan zaman bujang aku la...hihihi...bukan gatal,tapi tanyalah mane2 pumpuan pun mesti dorang sume nk berumahtangga..mcmtu jugak dengan aku...aku dah bersedia utk memikul tanggungjwb menjadi seorang isteri...calonnya???sudah semestila ada..xkn nk kawin calon x ada kan...namun apa yg aku harapkan semuanya akan di permudahkan la...
       Aku bukanlah sempurna 100% untuk menjadi seorang isteri...aku juga memerlukan bimbingan dari semua pihak utk aku melalui alam yg indah itu...ramai org kata,bila dah kawin semuanya akan berubah tidak seperti zaman bercinta dulu...betul ke???tapi kenapa jd mcm tu ye...mungkin masa bercinta dulu bagai nk rak,semuanya sudah diberikan time bercinta ,jd bile dah kawin xde lg masa2 yg romantik,takut juga aku kiranya perkara itu terjadi kepada diri sendiri..maklumlah zaman sekarang ni banyak pancarobanya..kalau iman nipis seperti kulit bawang,alamatnya hanyutla dgn dunia yg fana ini....harapnya aku dapat mengharungi onak dan durinya nanti...
       Okeylah...cukup setakat ini dulu perbincangan kite yer..apapun aku masih sempat nk mengucapkan selamat tahun baru 2011...azam baru,mesti di laksanakan..jgn angan2 tahi ayam pulak tau...semoga semua berjaya dalam hidup tahun ini dan menjadi yg lebih baik...mudah-mudahan...amin....
    

No comments:

Post a Comment